Πέμπτη, 25 Δεκεμβρίου 2014

Η αποτελεσματικότητα της άσκησης αντίστασης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

των Petrov Fieril K, Glantz A, Fagevik Olsen M .
από τό Acta Obstetricia et Gynecologica Scandinavica 2015 Jan;94(1):35-42. doi: 10.1111/aogs.12525. Epub 2014 Nov 13.


Αυτή η μελέτη έχει σαν στόχο να αξιολογήσει την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια της μέτριας έως έντονης άσκησης αντίστασης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Συμμετείχαν ενενήντα δύο υγιείς έγκυες γυναίκες.  
Η παρέμβαση αυτή πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της 14ης-25ης εβδομάδας της κύησης.  
Η ομάδα παρέμβασης ακολούθησε πρόγραμμα εποπτευόμενης άσκησης αντίστασης δύο φορές την εβδομάδα, σε ένα επίπεδο μέτριας έως έντονης δραστηριότητας (n = 51). 
Η ομάδα ελέγχου ακολούθησε γενικευμένη σύσταση για άσκηση στο σπίτι, σε βάση συγκεκριμένου  προγράμματος, με τηλεφωνική παρακολούθηση (n = 41). 
Βασικές παράμετροι για τον σχεδιασμό του εξατομικευμένου προγράμματος αντίστασης ήταν η γενικότερη κατάσταση της υγείας, η σωματική δύναμη, η ύπαρξη πόνου, το σωματικό βάρος, η αρτηριακή πίεση, η γενικότερη λειτουργική κατάσταση, το επίπεδο δραστηριότητας και τα  περιγεννητικά δεδομένα
Η λειτουργική κατάσταση των συμμετεχουσών επιδεινώθηκε κατά τη διάρκεια της παρέμβασης και στις δύο ομάδες και ο πόνος αυξήθηκε, στα φυσιολογικά επίπεδα της κατάστασής τους
Σημαντικές διαφορές μεταξύ των ομάδων παρουσιάστηκαν μόνο για στο βάρος γέννησης των νεογνών. Τα νεογνά που γεννήθηκαν από γυναίκες που υποβλήθηκαν σε πρόγραμμα άσκησης αντίστασης κατά τη διάρκεια της κύησης, ήταν σημαντικά βαρύτερα από εκείνα που που γεννήθηκαν από τις γυναίκες της ομάδας ελέγχου, 3.561(± 452) gr έναντι 3.251(± 437) gr, μια διαφορά που εξαφανίστηκε όταν έγινε προσαρμογή για την ηλικία κύησης.  
Και οι δύο ομάδες παρουσίασαν φυσιολογική ποιότητα της υγείας που σχετίζεται με τις καθημερινές δραστηριότητες, την αρτηριακή πίεση, και τα υπόλοιπα περιγεννητικά δεδομένα.

Τα ευρήματα αυτά υποδηλώνουν ότι η εποπτευόμενη, μέτρια έως έντονη άσκηση αντίστασης δεν θέτει σε κίνδυνο την υγεία των υγιών εγκύων γυναικών ή του εμβρύου κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, αλλά αντ 'αυτού, φαίνεται να είναι η κατάλληλη μορφή άσκησης σε υγιή εγκυμοσύνη.



πηγή:  http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25287282