Δευτέρα, 10 Αυγούστου 2015

Τι πραγματικά προκαλεί η χρήση smartphone στη σπονδυλική στήλη σας

από το περιοδικό Women'sHealth
της Casey Gueren




Όταν διαβάζετε ή στέλνετε μηνύματα σκυμμένοι πάνω από το τηλέφωνό σας, ξέρετε τι βάρος σηκώνει ο αυχένας σας; Ο αριθμός είναι τρομακτικός και ίσως να μας κάνει να αναθεωρήσουμε κάποια πράγματα. Γιατί, κοιτάζοντας προς τα κάτω στο τηλέφωνό σας, αναγκάζετε τους μυς της αχενικής μοίρας της σπονδυλικής σας στήλης να σηκώνουν μέχρι και 60 κιλά βάρους, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Surgical Technology International. 

Οι περισσότεροι άνθρωποι ξοδεύουν κατά μέσο όρο δύο έως τέσσερις ώρες την ημέρα χρησιμοποιώντας το smartphone τους, σύμφωνα με τη μελέτη και η κακή στάση κατά την χρήση του, μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στον αυχένα και στην ράχη σας. 

Το κεφάλι ενός ενήλικα ζυγίζει περίπου 5-6 κιλά, οπότε όταν στέκεστε όρθιος σε τέλεια στάση του σώματος, αυτό είναι το βάρος με το οποίο φορτίζεται η σπονδυλική σας στήλη. Σύμφωνα με την παραπάνω έρευνα, γέρνοντας το κεφάλι σας προς τα εμπρός, αυξάνεται το φορτίο που δέχεται η σπονδυλική σας στήλη και έτσι απαιτείται και μεγαλύτερη προσπάθεια από τους μυς του αυχένα για να διατηρήσουν αυτή την στάση. Σε κλίση της κεφαλής μόλις κατά 15 μοίρες προς τα εμπρός, το φορτίο στη σπονδυλική στήλη είναι περίπου 12,5 κιλά, στις 30 μοίρες αυτό είναι 18,5 κιλά, στις 45 μοίρες αυτό είναι 22,5 κιλά και στις 60 μοίρες το φορτίο φτάνει στα 27,5 κιλά.




Αυτή η φόρτιση, μπορεί να προκαλέσει πόνο στον αυχένα και στη ράχη σας, αλλά και να προκαλέσει σοβαρό στρες στους μυς, τους τένοντες και τους συνδέσμους της περιοχής, σύμφωνα με τον συγγραφέα της μελέτης Kenneth K. Hansraj, M.D., χειρουργό ειδικευμένο στην σπονδυλική στήλη στο New York Spine Surgery & Rehabilitation Medicine. 

Αλλά όσο τρομακτική και να είναι αυτή η εικόνα, που σας παρουσιάσαμε, ξέρουμε ότι δεν θα σας αποτρέψει από την χρήση των κινητών τηλεφώνων, των tablet ή των e-reader. Πρέπει όμως, απλά να φροντίστε να τα χρησιμοποιείτε με την κατάλληλη στάση του σώματος. 

Ποιό είναι αυτό; Πρακτικά, θα πρέπει τα αυτιά σας είναι ευθυγραμμισμένα με τους ώμους και τις οι ωμοπλάτες σας να βρίσκονται πίσω και σε ουδέτερη θέση. 
Και αυτό σημαίνει ότι βάζοντας το τηλέφωνό σας, λίγο πολύ ακριβώς μπροστά από το πρόσωπό σας, τουλάχιστον απομακρύνετε τον κίνδυνο της πρόκλησης δυσκαμψίας και άλλων επώδυνων καταστάσεων στην περιοχή της αυχενικής και της θωρακικής μοίρας της σπονδυλικής στήλης.


πηγή:  http://www.womenshealthmag.com/health/texting-posture