Παρασκευή, 28 Αυγούστου 2015

Συμβουλές σωστής στάσης για γονείς

από τον ιστότοπο Move Forward του Α.Ρ.Τ.Α.



Η ανύψωση και η μεταφορά του παιδιού, η τακτοποίηση των παιχνιδιών του στο πάτωμα και το σπρώξιμο του καροτσιού του, είναι συνηθισμένες και καθημερινές εργασίες για μαμάδες και μπαμπάδες. Στο άρθρο αυτό, ακολουθούν μερικές συμβουλές από φυσικοθεραπευτές, με σκοπό να βοηθήσουν τους γονείς να πετύχουν αυτούς τους καθημερινούς άθλους, χωρίς τραυματισμό. 


Ανυψώστε το παιδί σας από το πάτωμα
Όταν θέλετε να σηκώσετε το παιδί σας από το πάτωμα, θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε τα γόνατά σας σαν μηχανισμό ανελκυστήρα. 
Πρώτον, σταθείτε κοντά στο παιδί σας στο πάτωμα. 
Διατηρώντας την σπονδυλική σας στήλη ευθειασμένη και κάθετη με το έδαφος, τοποθετήστε το ένα πόδι λίγο πιο μπροστά από το άλλο και λυγίστε τα γόνατα και τα ισχία σας για να μειώσετε τον απόστασή σας από το έδαφος. Μόλις έρθετε στην κατάλληλη θέση, κρατώντας το παιδί σας και με τα δύο χέρια, φέρτε το κοντα στο σώμα σας. 
Συσπώντας έντονα τους κοιλιακούς σας μυς, πιέστε με τα πόδια σας σιγά-σιγά για να επιστρέψετε στην όρθια θέση. 
Για να τοποθετήσετε το παιδί σας στο πάτωμα, χρησιμοποιείτε την ίδια τεχνική με την αντίθετη σειρά.

Κρατώντας και μεταφέροντας το παιδί σας

Όταν κρατάτε ή μεταφέρετε το παιδί σας, θα πρέπει πάντα να το κρατάτε κοντά στο σώμα σας και όσο γίνεται πιο κοντά στο κέντρο βάρους του σώματός σας.  
Αποφύγετε να κρατάτε το παιδί σας με το ένα χέρι ή ισορροπώντας το στο ισχίο σας. 
Όταν χρησιμοποιείτε ένα φορητό παιδικό κάθισμα, να είστε βέβαιοι, όταν το μεταφέρετε,ότι η ράχη σας είναι ευθειασμένη και οι ώμοι σας προς τα πίσω, για να αποφεύγετε έτσι την υπερπροσπάθεια και καταπόνηση των μυών της ράχης και του αυχένα.

Μαζεύοντας τα παιχνίδια από το πάτωμα
Η τακτοποίηση των παιχνιδιών είναι μια καθημερινότητα.

Κρατήστε και εδώ το κεφάλι σας και την ράχη σας στήλη ευθειασμένα και ενώ κάνετε κάμψη της μέσης σας, εκτείνετε το ένα πόδι σας προς τα πίσω.

Ανύψωση του παιδιού από την κούνια 

Αν η κούνια του παιδιού σας έχει ρυθμιζόμενο σε ύψος κάγκελο προστασίας, ρυθμίστε το στην χαμηλότερη θέση όταν θέλετε να σηκώσετε το παιδί σας από την κούνια. 
Κατά την διάρκεια της κίνησης, κρατήστε τους ώμους σας κάθετους πάνω απο τα γόνατα σας και τα γόνατα ελαφρώς λυγισμένα.  
Κρατήστε ψηλά τη ράχη και το κεφάλι σας, ενώ λυγίζετε τα ισχία σας.  
Πιάστε το παιδί και με τα δύο χέρια και μεταφέρτε το κοντά στο στήθος σας. Στη συνέχεια, εκτείνετε τα ισχία σας, για να επανέλθετε στην όρθια θέση και στη συνέχεια εκτεινετε τα γόνατά σας, για να επιστρέψετε σε πλήρη όρθια στάση.  
Για να επιστρέψετε το παιδί σας στην κούνια, χρησιμοποίστε την ίδια τεχνική με την αντίθετη σειρά, φροντίζοντας να κρατάτε το παιδί κοντά στο στήθος σας.

Χρήση καροτσιού μεταφοράς

Όταν μετακινείτε το παιδί σας σε ένα καροτσάκι, θα πρέπει να μένετε όσο γίνεται πιο κοντά στο καρότσι, επιτρέποντας στην σπονδυλική σας στήλη να παραμένει ευθειασμένη και οι ώμοι σας προς τα πίσω. 

Η δύναμη για το σπρώξιμο του καροτσιού πρέπει να προέρχεται από ολόκληρο το σώμα σας και όχι μόνο από τα χέρια σας. 
Αποφύγετε το καρότσι να είναι πολύ μακρυά από το σώμα σας, γιατί αυτό θα σας αναγκάσει σε στάση κύφωσης και μεταφοράς των ώμων σας προς τα εμπρός.



πηγή: http://www.moveforwardpt.com/Resources/Detail.aspx?cid=1a4cc05b-761e-4441-8c42-dd730efc186d#.Vd_6z7NRXOq  
https://www.youtube.com/watch?v=Ao6wUWNedk4

Τρίτη, 11 Αυγούστου 2015

Αξιολόγηση φυσικοθεραπείας και έγχυσης κορτικοστεροειδών σαν παρέμβαση πρώτης γραμμής για την αντιμετώπιση της χρόνιας επικονδυλαλγίας

από το British Journal of Sports Medicine (2 Ιουνίου 2015): bjsports-2015-094729. doi: 10.1136/bjsports-2015-094729. 

των Coombes BK, Connelly L, Bisset L, Vicenzino B.

The University of Queensland, School of Health and Rehabilitation Sciences, Physiotherapy, Brisbane, Queensland, Australia.


Αυτή η μελέτη προσπάθησε να προσδιορίσει τη σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας της έγχυσης κορτικοστεροειδών, της φυσικοθεραπείας και του συνδυασμού αυτών των παρεμβάσεων, σε σχέση με μια ομάδα αναφοράς στην οποία εφαρμόστηκε έγχυση εικονικού φαρμάκου.  

Στην μελέτη συμμετείχαν 165 ενήλικες με επικονδυλαλγία και με διάρκεια συμπτωμάτων άνω των 6 εβδομάδων, από το Brisbane της Αυστραλίας. Οι συμμετέχοντες τυχαιοποιήθηκαν σε διαφορετικές ομάδες, όπου πραγματοποιήθηκε έγχυση φυσιολογικού ορού (ομάδα placebo), έγχυση κορτικοστεροειδών, φυσικοθεραπευτική αγωγή (οκτώ συνεδρίες κινητοποίησης του αγκώνα και κινησιοθεραπεία) ή τέλος έγχυση κορτικοστεροειδών ταυτόχρονα με φυσικοθεραπευτική αγωγή

Το κόστος για την δημόσια περίθαλψη υγείας σε σχέση με την ποιότητα της ζωής (που εκτιμάται από EuroQol-5D), κατά τη διάρκεια ενός χρόνου παρακολούθησης, χρησιμοποιήθηκε για να αξιολογηθεί το οικονομικό κόστος σε σχέση με την ποιότητα της καθημερινής ζωής (QALY) μετά την αγωγή, για κάθε παρέμβαση και πάντα σε σχέση με το εικονικό φάρμακο. 
Η ανάλυση αυτή κατέστη δυνατή μόνο για τους 154 συμμετέχοντες της δοκιμής (93%). 

Η φυσικοθεραπευτική αγωγή ήταν πιο δαπανηρή, αλλά ήταν η μόνη παρέμβαση που οδήγησε σε στατιστικά σημαντική βελτίωση της ποιότητας ζωής σε σχέση με το εικονικό φάρμακο (MD, 95% CI 0.035, 0.003 to 0.068).
(MD, 95% CI 0.035, 0.003 to 0.068)
(MD, 95% CI 0.035, 0.003 to 0.068)
MD, 95% CI 0.035, 0.003 to 0.068)
(MD, 95% CI 0.035, 0.003 to 0.068)
Παρόμοια σχέση κόστους/αξιολόγηση QALY βρέθηκε για την φυσικοθεραπευτική αγωγή ($A29 343, GBP18 962) και για την έγχυση κορτικοστεροειδών ($A31 750, GBP20 518), ωστόσο, η πιθανότητα να είναι πιο αποδοτική από ό, τι το εικονικό φάρμακο, οι τιμές (πάνω από $A50 000  ποιότητας αποκατάστασης προσαρμοσμένης στον χρόνο) ήταν 81% για την φυσικοθεραπεία και 53% για την έγχυση κορτικοστεροειδών. Το κόστος/QALY ήταν πολύ μεγαλύτερο για τον συνδυασμό έγχυσης κορτικοστεροειδών, παρά για την φυσικοθεραπευτική αγωγή ($A228 000, GBP147 340).

Σύμφωνα με την μελέτη, η φυσικοθεραπεία είναι μια οικονομικά αποτελεσματική θεραπεία για την πλευρική επικονδυλαλγία. Η έγχυση κορτικοστεροειδών είχε μεγαλύτερη μεταβλητότητα στα αποτελέσματα και μικρότερη πιθανότητα να είναι οικονομικά αποδοτική. Ο συνδυασμός της έγχυσης κορτικοστεροειδών και φυσικοθεραπείας δεν ήταν το ίδιο αποτελεσματικός και οικονομικά αναποτελεσματικός.

Η φυσικοθεραπεία και όχι η έγχυση κορτικοστεροειδών, θα πρέπει να θεωρηθεί ως παρέμβαση πρώτης γραμμής για την πλευρική επικονδυλαλγία.


πηγή: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26036675 

Δευτέρα, 10 Αυγούστου 2015

Τι πραγματικά προκαλεί η χρήση smartphone στη σπονδυλική στήλη σας

από το περιοδικό Women'sHealth
της Casey Gueren




Όταν διαβάζετε ή στέλνετε μηνύματα σκυμμένοι πάνω από το τηλέφωνό σας, ξέρετε τι βάρος σηκώνει ο αυχένας σας; Ο αριθμός είναι τρομακτικός και ίσως να μας κάνει να αναθεωρήσουμε κάποια πράγματα. Γιατί, κοιτάζοντας προς τα κάτω στο τηλέφωνό σας, αναγκάζετε τους μυς της αχενικής μοίρας της σπονδυλικής σας στήλης να σηκώνουν μέχρι και 60 κιλά βάρους, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Surgical Technology International. 

Οι περισσότεροι άνθρωποι ξοδεύουν κατά μέσο όρο δύο έως τέσσερις ώρες την ημέρα χρησιμοποιώντας το smartphone τους, σύμφωνα με τη μελέτη και η κακή στάση κατά την χρήση του, μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στον αυχένα και στην ράχη σας. 

Το κεφάλι ενός ενήλικα ζυγίζει περίπου 5-6 κιλά, οπότε όταν στέκεστε όρθιος σε τέλεια στάση του σώματος, αυτό είναι το βάρος με το οποίο φορτίζεται η σπονδυλική σας στήλη. Σύμφωνα με την παραπάνω έρευνα, γέρνοντας το κεφάλι σας προς τα εμπρός, αυξάνεται το φορτίο που δέχεται η σπονδυλική σας στήλη και έτσι απαιτείται και μεγαλύτερη προσπάθεια από τους μυς του αυχένα για να διατηρήσουν αυτή την στάση. Σε κλίση της κεφαλής μόλις κατά 15 μοίρες προς τα εμπρός, το φορτίο στη σπονδυλική στήλη είναι περίπου 12,5 κιλά, στις 30 μοίρες αυτό είναι 18,5 κιλά, στις 45 μοίρες αυτό είναι 22,5 κιλά και στις 60 μοίρες το φορτίο φτάνει στα 27,5 κιλά.




Αυτή η φόρτιση, μπορεί να προκαλέσει πόνο στον αυχένα και στη ράχη σας, αλλά και να προκαλέσει σοβαρό στρες στους μυς, τους τένοντες και τους συνδέσμους της περιοχής, σύμφωνα με τον συγγραφέα της μελέτης Kenneth K. Hansraj, M.D., χειρουργό ειδικευμένο στην σπονδυλική στήλη στο New York Spine Surgery & Rehabilitation Medicine. 

Αλλά όσο τρομακτική και να είναι αυτή η εικόνα, που σας παρουσιάσαμε, ξέρουμε ότι δεν θα σας αποτρέψει από την χρήση των κινητών τηλεφώνων, των tablet ή των e-reader. Πρέπει όμως, απλά να φροντίστε να τα χρησιμοποιείτε με την κατάλληλη στάση του σώματος. 

Ποιό είναι αυτό; Πρακτικά, θα πρέπει τα αυτιά σας είναι ευθυγραμμισμένα με τους ώμους και τις οι ωμοπλάτες σας να βρίσκονται πίσω και σε ουδέτερη θέση. 
Και αυτό σημαίνει ότι βάζοντας το τηλέφωνό σας, λίγο πολύ ακριβώς μπροστά από το πρόσωπό σας, τουλάχιστον απομακρύνετε τον κίνδυνο της πρόκλησης δυσκαμψίας και άλλων επώδυνων καταστάσεων στην περιοχή της αυχενικής και της θωρακικής μοίρας της σπονδυλικής στήλης.


πηγή:  http://www.womenshealthmag.com/health/texting-posture